2014. október 17. 20:24 - Narancs Karamell

Faforgácstengeren Mészáros Mátéval

Találkozások és mindenki számára ismerős konfliktusok elevenednek meg Mészáros Máté Hinoki című új koreográfiájában, amelyet október 24-én és 25-én mutat be a Trafó Kortárs Művészetek Háza.

Mészáros Máté a fizikalitás és a mozgás nyelvére fordít le egyetemes, megválaszolhatatlan kérdéseket, ösztönöket és érzéseket: a rombolás igényét, az újrakezdés lehetőségeit, az elmúlást és a gyászt, a magányt és a kétségbeesést. A tavaly indított Ultima Vez-sorozat záróakkordjaként műsorra tűzött Hinoki egyik inspirációs forrása Krasznahorkai László Az isei szentély újjáépítése című novellája volt, amely a darabhoz hasonlóan a fizikai és az eszmei kapcsolatát vitatja.

Hinoki - Trafó (fotó: Dömölky Dániel)

Hinoki - Trafó (fotó: Dömölky Dániel)

A produkció címét és a színpadot beborító faforgácstengert is a hinoki ciprusból készült sinto templomok inspirálták. Ez a díszlet- és díszítőelem lehetőséget ad egy új mozgáskultúra megvalósítására, de funkcionális szerepet is kap mindamellett, hogy egyedülálló látványvilágot kölcsönöz az előadásnak. A szereplők válogatása idén tavasszal kezdődött és a koreográfus végül olyan táncosok mellett döntött, akik külföldön is folytattak tanulmányokat és Magyarországon még kevésbé megszokott mozgásnyelvet is használnak. Mészáros Máté is külföldön tanult táncot és több neves társulat tagjaként nyerhetett betekintést a nemzetközi kortárstánc-szcéna legújabb törekvéseibe. Több éve tagja az Ultima Vez társulatnak, ahol a műfaj egyik atyja, Wim Vandekeybus avatta be a fizikai tánc rejtelmeibe.

 

 

 

Faforgácstengeren Mészáros Mátéval

Találkozások és mindenki számára ismerős konfliktusok elevenednek meg Mészáros Máté Hinoki című új koreográfiájában, amelyet október 24-én és 25-én mutat be a Trafó Kortárs Művészetek Háza.

Mészáros Máté a fizikalitás és a mozgás nyelvére fordít le egyetemes, megválaszolhatatlan kérdéseket, ösztönöket és érzéseket: a rombolás igényét, az újrakezdés lehetőségeit, az elmúlást és a gyászt, a magányt és a kétségbeesést. A tavaly indított Ultima Vez-sorozat záróakkordjaként műsorra tűzött Hinoki egyik inspirációs forrása Krasznahorkai László Az isei szentély újjáépítése című novellája volt, amely a darabhoz hasonlóan a fizikai és az eszmei kapcsolatát vitatja.

Hinoki - Trafó (fotó: Dömölky Dániel)

Hinoki - Trafó (fotó: Dömölky Dániel)

A produkció címét és a színpadot beborító faforgácstengert is a hinoki ciprusból készült sinto templomok inspirálták. Ez a díszlet- és díszítőelem lehetőséget ad egy új mozgáskultúra megvalósítására, de funkcionális szerepet is kap mindamellett, hogy egyedülálló látványvilágot kölcsönöz az előadásnak. A szereplők válogatása idén tavasszal kezdődött és a koreográfus végül olyan táncosok mellett döntött, akik külföldön is folytattak tanulmányokat és Magyarországon még kevésbé megszokott mozgásnyelvet is használnak. Mészáros Máté is külföldön tanult táncot és több neves társulat tagjaként nyerhetett betekintést a nemzetközi kortárstánc-szcéna legújabb törekvéseibe. Több éve tagja az Ultima Vez társulatnak, ahol a műfaj egyik atyja, Wim Vandekeybus avatta be a fizikai tánc rejtelmeibe.

Mészáros Máté saját munkáira ugyan hatással van a belga társulat, ám darabjaiban már elmozdul az Ultima Vez által képviselt formanyelvtől és egészen új dolgokat igyekszik megteremteni a színpadon. A Hinokiban közreműködő táncosok - Dányi Viktória, Horváth Nóra, Juhász Péter, Mészáros Máté, Mikó Dávid és Varga Csaba - maguk is aktívan részt vettek a jelenetek kialakításában, lehetőségük volt személyes választ adni az egyes témákra. Nem csupán táncosok izzítják fel a színpadot a produkcióban: Porteleki Áron szerezte és adja elő a darab zenéjét. A jazz, az underground és a népzenei szférában egyaránt ismert művész kezei alatt brácsa, dob és fúró is megszólal a színpadon.

Hinoki - Trafó (fotó: Dömölky Dániel)

Hinoki - Trafó (fotó: Dömölky Dániel)

 

Mészáros Máté a Magyar Táncművészeti Főiskola elvégzése után a Szegedi Kortárs Balett tagja lett, majd később külföldre ment, ahol olyan világhírű koreográfusokkal dolgozott együtt, mint Ohad Naharin, Wim Vandekeybus, Sharon Eyal, Amanda Miller, Roberto Galván, Myriam Naisy és Robyn Orlin. Az elmúlt évben a Duda Éva Társulat és a Közép-Európa Táncszínház felkérésére is készített koreográfiát. A Hinoki a harmadik munkája.

 

Forrás: fidelio

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://narancseskaramell.blog.hu/api/trackback/id/tr826815801

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása